1. Intocmeste harta punctelor de risc epidemiologic la nivelul unitatii;
2. Propune si initiaza activitati complementare de prevenire sau de control cu caracter de urgenta, in cazul unor situații de risc sau focar de infectie asociată asistenţei medicale;
3. Elaboreaza, trimestrial si anual, rapoarte de activitate inaintate catre Manager si Consiliul Medical;
4. Organizează şi participă la intalnirile Comitetului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
5. Seful CPIAAM participă în calitate de membru la şedinţele Comitetului director al unităţii sanitare şi, după caz, propune acestuia recomandări pentru implementarea corespunzatoare a planului anual de prevenire a infecţiilor, echipamente si personal de specialitate;
6. Elaboreaza si supune spre aprobare planul anual de supraveghere, prevenire si limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale din unitatea sanitară;
7. Colaboreaza cu sectiile in vederea implementarii masurilor de supraveghere si control a infectiilor asociate asistentei medicale si a definitivarii anchetelor epidemiologice;
8. Elaboreaza tematica instructajului anual la personalul medical si auxiliar privind IAAM;
9. Colaboreaza cu laboratorul de microbiologie pentru supravegherea circulatiei microorganismelor patogene de la nivelul sectiilor si compartimentelor;
10. Colaborează cu farmacia spitalului în vederea supravegherii si controlului utilizării antibioticelor la nivelul unității sanitare;
11. Organizeaza, an conformitate cu metodologia elaborată de Institutul Naţional de Sănătate Publică, anual, un studiu de prevalenţă de moment a infecţiilor nosocomiale si a consumului de antibiotice din spital;
Monitorizarea urmatoarelor activitati:
a) respectarea circuitelor functionale ale pacientilor, vizitatorilor, alimentelor, deseurilor, instrumentarului medical si lenjeriei;
b) insusirea de catre personalul medico- sanitar a procedurilor de lucru (curatare, curatenie, dezinfectie, sterilizare), precum si respectarea lor;
c) verificarea periodica a consemnarilor in graficele de curatenie/dezinfectie de catre sectii/compartimente
d) respectarea masurilor de izolare a pacientilor cu infectii asociate asistentei medicale;
e) depozitarea corespunzatoare a materialelor sanitare si a materialelor de curatenie atat in depozitul central cat si in depozitele existente la nivelul sectiilor/compartimentelor;
f) colectarea, etichetarea, transportul, depozitarea corespunzatoare a deseurilor rezultate din activitatea medicala de la nivelul unitatii cat si corectitudinea completarii evidentei interne;
g) raportarea cazurilor de expunere la produse biologice a personalului medico- sanitar si auxiliar
h) verificarea starii igienico – sanitara de la nivelul unitatii pe fiecare sectie in parte;
i) verificarea utilizarii corespunzatoare de catre personalul medico-sanitar si auxiliar a substantelor dezinfectante in conformitate cu recomandarile producatorului;
j) supravegheaza si controleaza buna functionare a procedurilor de sterilizare și menținere a sterilității pentru instrumentarul și materialele sanitare care sunt supuse sterilizării.