GHID DE COMUNICARE CU APARȚINĂTORII PACIENȚILOR INTERNAȚI
- Pacienților li se atribuie un cod unic la internare, care este comunicat aparținătorului indicat de pacient. Aparținătorii pot primi informații despre starea de sănătate a pacientului prin telefon, dar numai după confirmarea codului unic.
La cel mult două ore de la internarea pacientului pe secție asistenta va comunica la cererea aparținătorilor telefonic/prin sms următoarele informații: secția/compartimentul unde este internat, numărul salonului, etajul, numele medicului curant și numărul de telefon apelabil pentru informații despre starea de sănătate a pacientului. - Aparținătorii pacienților internați (cu excepția secției ATI) pot discuta direct cu medicul curant în timpul programului zilnic de lucru in intervalul 11:00-12:00 la solicitarea lor, respectând drepturile pacientului.
Aparținătorii pacienților internați pe sectia ATI pot discuta direct cu medicul curant în timpul programului zilnic de lucru in intervalul 10:00-11:00 la solicitarea lor, respectând drepturile pacientului.
Telefonic se poate lua legatura cu personalul medical in intervalele mentionate mai sus dupa cum urmeaza:
Sunați în Centrală și cereți transfer pe Secția pe care este internat pacientul despre care doriți să aflați informații! Puteți lăsa un număr de telefon la care să fiți contactat ulterior de medicul curant; Centrala: 0240 532 211 / 0240 532 212 / 0240 532 213 / 0240 532 216 - Se vor da informații medicale unei singure persoane! Recomandăm acesteia să anunțe restul familiei despre starea de sănătate a pacientului, pentru a nu încărca programul medicilor, Centrala telefonică și pentru a respecta confidențialitatea datelor;
- Dacă starea generală a pacientului nu permite desemnarea persoanei de contact, se va lua legătura doar cu soțul/soția/o rudă de gradul I/reprezentantul legal/tutorele legal. În cazul pacienților inconștienți sau fără discernământ, medicul curant poate comunica cu rudele apropiate ale pacientului, în baza actelor de identificare;
- Comunicarea cu aparținătorii – persoane hipoacuzice – se va face de către medici, care vor da informațiile prin SMS, mesaj pe WhatsApp sau e-mail. Având în vedere că acești aparținători necesită o atenție deosebită, personalul responsabil are obligația de a menține legătura cu ei prin aceste mijloace de comunicare stabilite;
- Cu excepția medicilor curanți/medicilor șefi de secție/medicilor de gardă, niciun alt angajat al SJU Tulcea nu are voie să comunice date/opinii medicale despre pacienți;
- În cazul în care nu ați putut lua legătura pe secție cu medicul, puteți apela la Biroul de Relații cu Publicul din cadrul Sediului Administrativ al SJU Tulcea din str. Spitalului nr. 34, telefon: 0240 532 208, program: luni-vineri, 08.00-16.00, persoană de contact Cristina Gâlcă, Referent de Specialitate I, care se va adresa direct medicului curant al pacientului.