Solicitarea informatiilor de interes public

Acte normative
Conform art. 5 din Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, fiecare autoritate sau instituție publică are obligația să comunice din oficiu, cuprinse într-un Buletin Informativ, următoarele informații de interes public:
- actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice
- structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autorității sau instituției publice
- numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice
- coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet
- sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil
- programele și strategiile proprii
- lista cuprinzând documentele de interes public
- lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii:
- Documente administrative interne (din domeniile resurse umane, administrativ, informatică)
- Documente financiare privind bugetul și execuția bugetară
- Documente privind achizițiile
- Documente care privesc relația cu pacienții
- Documente rezultate din activitatea de cercetare medicală
- modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate
Totodată, conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public (modificate și completate), Articolul 27 alineat (1) – fiecare instituție sau autoritate publică va întocmi anual, prin structurile de informare și relații publice, un raport privind accesul la informațiile de interes public: